Na początku należałoby odpowiedzieć sobie na pytanie Kim w ogóle jest specjalista od PR?
Jeszcze całkiem do niedawna był to bliżej nieokreślony
zawód, a specjalistów w dziedzinie było na tyle niewielu, a biznes na tyle
intratny, że pojawiła się potrzeba kształcenia ów ekspertów.
Obecnie każda szanująca się szkoła biznesowa oferuje
kształcenie na kierunku specjalista od PR czyli Specjalista od kreowania wizerunku – choć nie
trzeba mieć wykształcenia akademickiego aby zostać copywriterem.
Z ekonomicznego punktu widzenia, analizując środki, które są
przeznaczane na reklamę i budowanie korzystnego wizerunku firmy – a może po
prostu zacienianie złego i tuszowanie niezręcznych wpadek – można liczyć że coś
skapnie i dla ciebie. Dla przykładu firma Procter&Gamble słynąca z
dystrybucji takich produktów jak maszynki Gilette, pieluchy Pampers czy pasta
do zębów Blend-a-Med przeznacza na reklamę i działania promocyjne zatrważającą
sumę 4 miliardów $ rocznie.
W wielkim skrócie specjalista od PR’u w zależności od branży i obszaru specjalizacji zajmuje się wprowadzaniem nowych produktów, oraz jednocześnie kształtowaniem percepcji użytkowników na temat danych kategorii produktowych – w dzisiejszym świecie należy się głęboko zastanowić czy dana opinia na dany temat to rzeczywiście twoja opinia czy opinia narzucona przez media.
Ponadto promuje i podtrzymuje swoistą żywotność obecnych już
na rynku produktów, aby jak najdłużej przynosiły zyski.
Aby przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową specjalista
musi skoncentrować się na potrzebach swoich odbiorców. Stąd konieczność przeprowadzenia
szeregu badań, dzięki którym specjalista będzie w stanie odpowiedzieć na
pytanie co tak naprawdę „nas kręci” i de facto to sprzedać.
Wraz z postępującą świadomością odbiorców na temat społecznej odpowiedzialności biznesu, firmy są zmuszone do coraz wyższych inwestycji na sprzedawanych produktów, ale również promujące wizerunek samej firmy - aby przyciągać tych najlepszych, dla których niestety odpowiedzialność społeczna odgrywa ważną rolę..
Co wzmocni Twoja pozycję jako potencjalnego kandydata i
sklasyfikuje jako najlepszego?
Jest kilka opcji, które na pewno pomogą ci w rozwoju w
zawodzie, ale musisz przygotować się raczej
na pracę w formie wolontariusza niźli wartościowego pracownika. Niemniej korzyści płynące z tego poświęcenia na pewno zwrócą się po
stokroć – no chyba że w międzyczasie zmienisz zdanie i stwierdzisz że ta praca
nie jest jednak dla Ciebie.
Pomijając fakt, że pracę można rozpocząć stosunkowo bardzo wcześnie, bez większych kwalifikacji - co dodatkowo wpasowuje się w całokształt modnego designerskiego specjalisty od PR, który zasadniczo nie przekracza 30stki –to nie należy zaniedbywać możliwość rozwoju w zakresie wykształcenia wyższego, bo to właśnie tam można zbudować sieć kontaktów, zdobyć pierwsze doświadczenie poprzez pracę na rzecz promocji wydziału etc. Dobrym pomysłem jest również działanie na rzecz promocji kampanii politycznych – poprostu studnia bez dna.
Często praca okazuje się dosyć niewdzięczna – ale tylko pod
względem etycznym. Zasadniczo pomijając pierwszy wolontaryjny etap, potem może być
już tylko lepiej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz