czwartek, 26 lutego 2015

Jakie korzyści mają do zaoferowania sieci "brick and mortal" czyli sieci handlowe szukają pracowników.




Coraz więcej pracy na rynku pracy mają do zaoferowania międzynarodowe sieci handlowe. Obecnie zatrudniają one już blisko  1,5 mln osób w Polsce stając się tym samym najbardziej efektywnym kanałem sprzedaży.

Co roku przybywa nowych sieci handlowych, natężając tym samym walkę konkurencyjną wewnątrz sektora.

Jednocześnie rośnie popyt na pracowników, zwłaszcza wprost proporcjonalnie do wielkości ich rotacji w danym przedsiębiorstwie. Pomimo iż zdarzają się osoby, które pnąc się po kolejnych szczeblach kariery, karierę swą zawdzięczają matce firmie, to wciąż średni czas pracy szeregowego pracownika to 1,5 roku.

Firmy wskazują największe zapotrzebowanie na pracowników poszczególnych działów tematycznych na stanowiskach doradców, sprzedawców i asystentów sprzedaży. To im oferują szereg benefitów, szkoleń i wsparcia rekompensując tym samym nadmiar pracy wynikający z oszczędności czyli redukcji etatów.
Kolejną grupą z potencjałem na zatrudnienie są menadżerowie wyższego szczebla, którzy są niezbędni z uwagi na procesy ekspansji sieci. Celem przyświecającym zatrudnianiu doświadczonych kierowników zamiast awansowania tych z dłuższym stażem w samej firmie, jest oszczędność na kosztach relokacji danego kierownika. Koszty zatrudnienia i rekrutacji są rekompensowane możliwością zatrudnienia przez zewnętrzną firmę oferującą kompleksową obsługę: rekrutacja, rekomendacja i podpisanie umowy - z pośrednikiem. Ryzyka związane z rezygnacją pracownika lub utratą inwestycji w postaci szkoleń są przenoszone na firmę rekrutacyjną.

Reasumując, tak więc osoba, której pasją jest praca doradcy sprzedaży wiąże się z ciągłym doskonaleniem i podnoszeniem swoich kwalifikacji w szerokim wachlarzu dostępnych na rynku produktów. Wynika to z jednej strony z konieczności doskonałej orientacji w oferowanym przez daną sieć asortymencie, a drugiej, z częstej rotacji… pracodawców.

Obecnie pracownik z doświadczeniem sprzedażowym to osoba biegła w umiejętnościach miękkich, jak również obyta w różnorodnych dziedzinach: od znajomości składów kosmetyków, poprzez doradztwo kosmetyczne aż po znajomość składu farb po czyności związane z drobnymi pracami budowlanyni i wykończeniowymi - to w zależności od sobistych zainteresowań i preferencji.

Sieci handlowe zachęcają zwłaszcza młode osoby, najlepiej po studiach i znające języki obce, do pracy w prężnie rozwijających się przedsiębiorstwach promując jednocześnie zasadę Carpe Diem – żyj chwilą i nie martw się na/o przyszłość.

Brak komentarzy: