Generalnie pomijając szereg złożonych kwestii normujących i
determinujących sukces konkretnego przedsięwzięcia, obok istnieje kilka
miękkich acz niemniej istnych kwestii, których zaniedbanie o ile nas nie
zrujnuje to w sposób konkretny utrudni osiąganie naszych długofalowych miejmy
nadzieję ;) celów.
Bowiem istotą każdego działania jest dążenie do
maksymalizacji zysków, czyli wyjścia na prostą i zarabianie na siebie, a ostatecznie
możliwość normalnego funkcjonowanie w rzeczywistości – zwłaszcza Polskiej
- w zamian za podobną harówkę na rachunek
kogoś innego. Stwierdzenie zwłaszcza nabiera na znaczeniu, kiedy zestawimy
czynniki stresogenne z nakładami pracy i poświęceniem w stosunku do wynagrodzenia,
które jesteśmy w stanie przyjąć na etacie, jednocześnie nie tracąc na godności zwłaszcza
w swoich własnych oczach - nie umiejszając znaczenia wykradzionej wiedzy nabytej przez lata doświadczenia danego molocha, którą następnie można podstępnie wykorzystać do swoich własnych celów.;)
Stąd, warto już na samym początku działalności zająć się konkretami,
mianowicie klientami. Do kogo kierujemy swój produkt, dlaczego nasz produkt
jest lepszy od innych produktów – kwestie różnicujące nas od innych- to to co warto
sobie uzmysłowić już na samym początku i czego należy się twardo trzymać. Jeżeli
nie widzimy sensu/potrzeby – no chyba że jesteśmy naciągaczami którzy każdemu wcisną
dosłownie wszystko, bez sumienia, co w
sumie się opłaca, no ale gdzie godność? – to lepiej w coś takiego nie wchodzić.
Przechodząc do meritum, przed przystąpieniem do realizacji
jakiejkolwiek idei, warto dokładnie przeanalizować grupę docelową, która kupi
od nas produkt – generalnie, o ile nie mamy do dyspozycji jakichś wyjątkowych umiejętności
za które ktoś na wynagrodzi w postaci pieniężnej, najlepiej skupić się na
sprzedaży różnych produktów, przy czym przez produkt rozumiemy zarówno przedmiot jak i usługę. Uwzględniając
potrzeby nabywców, nie tylko skupiamy się wyłącznie na produktywnych stronach
naszej działalności, ale również pozwalamy sobie na stworzenie pewnej
przestrzeni, która umożliwi nam ciągłe stałe wzrosty dochodów poprzez
doskonalenie produktów wprost proporcjonalne do jakości odpowiedzi na
zapotrzebowanie naszej grupy docelowej.
Takie działanie, mianowicie zestawianie czynników miękkich z
twardymi prowadzenia organizacji/przedsiębiorstwa/firmy lub po prostu jednoosobowej
działalności gospodarczej dodaje motywacji, kształtuje plan dokąd zmierzamy i
co chcemy osiągnąć, pozwala na sukcesywne pomiary realizacji i skuteczności
naszych działań i zaangażowania, jak również odpowiada na podstawowe pytanie kim
są nasi klienci, czego szukają i czego się po nas spodziewają.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz