sobota, 20 czerwca 2015

Co zrobić aby start up przetrwał na rynku







Generalnie pomijając szereg złożonych kwestii normujących i determinujących sukces konkretnego przedsięwzięcia, obok istnieje kilka miękkich acz niemniej istnych kwestii, których zaniedbanie o ile nas nie zrujnuje to w sposób konkretny utrudni osiąganie naszych długofalowych miejmy nadzieję ;) celów.

Bowiem istotą każdego działania jest dążenie do maksymalizacji zysków, czyli wyjścia na prostą i zarabianie na siebie, a ostatecznie możliwość normalnego funkcjonowanie w rzeczywistości – zwłaszcza Polskiej -  w zamian za podobną harówkę na rachunek kogoś innego. Stwierdzenie zwłaszcza nabiera na znaczeniu, kiedy zestawimy czynniki stresogenne z nakładami pracy i poświęceniem w stosunku do wynagrodzenia, które jesteśmy w stanie przyjąć na etacie, jednocześnie nie tracąc na godności zwłaszcza w swoich własnych oczach - nie umiejszając znaczenia wykradzionej wiedzy nabytej przez lata doświadczenia danego molocha, którą następnie można podstępnie wykorzystać  do swoich własnych celów.;) 

Stąd, warto już na samym początku działalności zająć się konkretami, mianowicie klientami. Do kogo kierujemy swój produkt, dlaczego nasz produkt jest lepszy od innych produktów – kwestie różnicujące nas od innych- to to co warto sobie uzmysłowić już na samym początku i czego należy się twardo trzymać. Jeżeli nie widzimy sensu/potrzeby – no chyba że jesteśmy naciągaczami którzy każdemu wcisną dosłownie wszystko, bez sumienia,  co w sumie się opłaca, no ale gdzie godność? – to lepiej w coś takiego nie wchodzić.

Przechodząc do meritum, przed przystąpieniem do realizacji jakiejkolwiek idei, warto dokładnie przeanalizować grupę docelową, która kupi od nas produkt – generalnie, o ile nie mamy do dyspozycji jakichś wyjątkowych umiejętności za które ktoś na wynagrodzi w postaci pieniężnej, najlepiej skupić się na sprzedaży różnych produktów, przy czym przez produkt rozumiemy  zarówno przedmiot jak i usługę. Uwzględniając potrzeby nabywców, nie tylko skupiamy się wyłącznie na produktywnych stronach naszej działalności, ale również pozwalamy sobie na stworzenie pewnej przestrzeni, która umożliwi nam ciągłe stałe wzrosty dochodów poprzez doskonalenie produktów wprost proporcjonalne do jakości odpowiedzi na zapotrzebowanie naszej grupy docelowej.

Takie działanie, mianowicie zestawianie czynników miękkich z twardymi prowadzenia organizacji/przedsiębiorstwa/firmy lub po prostu jednoosobowej działalności gospodarczej dodaje motywacji, kształtuje plan dokąd zmierzamy i co chcemy osiągnąć, pozwala na sukcesywne pomiary realizacji i skuteczności naszych działań i zaangażowania, jak również odpowiada na podstawowe pytanie kim są nasi klienci, czego szukają i czego się po nas spodziewają.

Brak komentarzy: